PSYCHOLOG SZKOLNY
Magdalena Bobek

(sala nr 019, parter)

Godziny pracy:

Poniedziałek 7.00-9.45
Wtorek 12.30-16.00
Środa 7.00-13.30
Czwartek 10.30-14.15
Piątek 8.00-13.30

Dyżur dla rodziców odbywa się w środy od 7:00 do 8:00.

Kontakt z psychologiem szkolnym:
m.bobek@sp3swarzedz.pl

Zadania psychologa:

  • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych,
  • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania,
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów.

Ponadto jest ona udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.

Warto poczytać:

  1. Aronson – „Człowiek – istota społeczna”, Wydawnictwo Naukowe PWN
  2. A. Barkley – „ADHD. Podjąć wyzwanie. Kompletny przewodnik dla rodziców”, Wydawnictwo Zysk i S-ka
  3. Carlson, H. Carlson – „Wszystko OK.? Psychologia dla nastolatków”, Wydawnictwo Rebis
  4. Juul – „Nie z miłości. Mądrzy rodzice – silne dzieci”, Mind
  5. Spitzer – „Jak uczy się mózg?”, Wydawnictwo Naukowe PWN

Rodzicu!

  • mów dziecku, że jest kochane i że świetnie coś robi,
  • wyznaczaj dziecku granice, gdyż dają one poczucie bezpieczeństwa i stabilności
  • bądź konsekwentny w postępowaniu,
  • angażuj w wykonywanie prac domowych, nie wyręczaj dziecka,
  • pytaj o kolegów i koleżanki,
  • stosuj częściej nagrody i pochwały niż kary,
  • słuchaj co mówi do ciebie twoje dziecko,
  • ucz dziecko form grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia,
  • pamiętaj, dziecko może płakać, tłumienie emocji mu szkodzi.